Alla ska vara trygga i sina hem & ingen ska behöva dö i bränder.
Alternativet på en säkerhetsmarknad som behöver förändring.
Länge har de stora aktörerna inom säkerhetsbranschen lurat in dig i oschyssta operatörslåsta avtal som ingen förstår och som är omöjliga att ta sig ut. Om olyckan är framme kommer hjälpen långt senare.
Tänk om vi kunde eliminera allt som är irriterande med en bransch som så uppenbart sitter fast i gamla mönster?
Safeland förbättrar säkerheten i svenska hem – på riktigt. Du ska få snabbare hjälp när olyckan är framme. Det krävs för att rädda liv. Vi gör det med smart teknik, samverkan och med tjänster som skapar långsiktiga kundrelationer.
Tusentals människor hjälper varandra i Safeland-appen
Appen Safeland används idag i tusentals samhällen för att öka tryggheten. Även myndigheter använder appen för att samarbeta med civila och för att larma vid akuta situationer.
I appen finns fler än 100 000 hjälpande människor tillgängliga, runtom hela Sverige. Med ett knapptryck i appen kan du få mycket snabb hjälp av dina medmänniskor om olyckan skulle vara framme. Att vara med i detta hjälpande “community” kostar inget.
Om Safeland AB
Sedan 2024 är Safeland ett eget bolag, Safeland AB, ett värderingsdrivet företag som i enlighet med socialt entreprenörsskap strävar efter att kombinera samhällsnytta med företagande.
Utvecklingen av Safeland drivs utifrån möjligheterna med ny teknologi och samhällets samlade förmåga. Safeland AB, och tidigare United Eyes AB, har sedan starten arbetat aktivt tillsammans med forskningsinstitut, räddningstjänst och polis i Sverige och internationellt.
En av bolagets grundare, Per Källgården, medverkar i rådgivande forum och presenterar regelbundet vid forskningsseminarier baserat på erfarenheterna från tillämpning av digitala verktyg. Per är medförfattare i forskning om första insatser vid olyckor i samarbete med Linköpings Universitet.
Tillsammans är vi på god väg att möjliggöra snabb hjälp och att förändra säkerhetsbranschen till det bättre. Tack för att du samverkar i Safeland och är del av vår resa.
Myndigheter och säkerhetsbolag är inte lösningen.
Sedan urminnes tider har grannar varit viktigast för den lokala tryggheten. Safeland gör samhällen bättre genom att få människor att samarbeta. Område för område, tillsammans är vi mängder med människor. Redan nu är Safeland det snabbaste sättet att få hjälp i tusentals områden.
Vårt mål är att alla skall få hjälp inom ett par minuter, oavsett var i landet man befinner sig.
Ingen befintlig organisation erbjuder tillräckligt snabb akuthjälp. Säkerhetsbolag och myndigheter är fast i en omöjlig modell. Resursoptimering av personal och långa avstånd innebär långa utryckningstider.
Safeland ger snabbast möjliga hjälp genom appen för utlarmning och samverkan. Hemlarm, grannar, myndigheter och teknik samarbetar i Safeland för ökad säkerhet.
Tekniken möjliggör effektivare larm med snabbare hjälp vid inbrott, brand och olyckor.
Vi tror att tekniken kan lösa många säkerhets- och trygghetsutmaningar. Därför kopplar vi larm och smarta sensorer till grannar. Metoden hyllas av branschen och av kunderna.
Till konsumenter erbjuds möjlighet att koppla befintliga hemlarm och sensorer, eller möjlighet att köpa ett modernt hemlarm av Safeland. Resultatet är positivt, Safeland har som enda larmbolag högsta betyg på Trustpilot. Det här tror vi ligger bakom framgången:
Lägre priser – Hemlarm hade blivit en lyxprodukt som kostar 6000 kr årligen. På Safeland reducerar vi priset för säkerhet genom att dra ner på alla kostnader som inte tillför värde. Safeland har inga påstridiga dörrförsäljare, du kan exempelvis välja att installera och göra service på ditt larm själv. Larmen går att beställa direkt på vår hemsida där alla får bra pris utan energikrävande förhandlingar.
Bättre hemlarm – Utvecklingen av teknologin för hemlarm har gått mycket fort. På Safeland är vi “oberoende” av hårdvaran och kan därför välja att integrera med de system som är bäst för kunderna, utan att fastna i “gammal” teknologi
Bättre service – Vi skall alltid vara tillgängliga och ge snabba svar på många olika kanaler. Information direkt på vår hemsida, i chatt, e-post, telefon, etc.
Schyssta villkor – De är svårt att få fram prisuppgifter hos de stora bolagen och ännu svårare att förstå deras dyra avtalsvillkor. Konkurrenterna erbjuder operatörslåsta system som innebär att du behöver lämna tillbaks systemet när du tröttnat på höga månadsavgifter. Vi anser att kunder skall känna sig trygga och ha frihet – På Safeland skall vi förtjäna kunder genom bra tjänster, inte genom krångliga avtalsvillkor.
Safelands uppförandekod.
Vi är måna om en god ton även i det digitala samhället. I Safeland stöttar människor och organisationer varandra – fritt från politiska budskap eller personangrepp. Alla användare av tjänsten skall därför följa den enkla Uppförandekoden.
Relaterade inlägg
Var tredje vattenskada sker i köket – nya vitvaror orsakar läckor
Köket är det mest skadedrabbade rummet i hemmet, en tredjedel av alla vattenskador sker just där. Där beror vattenskadorna oftast på läckage i vattenrör...
Vem ansvarar för vattenskadan – och vem reparerar?
Kalle har precis fått sin nya diskmaskin installerad av en hantverkare som han anlitat. Efter ett par veckor får han samtal från grannen nedanför om...
Därför rekommenderas uppkopplade brandvarnare med larm till boende
Forskning och experter lyfter fram metoden Brandsamverkan. Metoden bygger på modern uppkopplad teknik kombinerat med snabb första åtgärd, vilket minskar risken för allvarliga bränder. Genom...
Laddning av elbilar i garage – tänk på detta!
Antalet elbilar växer snabbt och de flesta bostadsrättsföreningar har dem redan i sina garage. Innebär laddaren eller elbilen en särskild brandrisk och vad bör...
Hyresgäst – Ställ krav på modernt och fungerande brandskydd
Som boende i ett flerfamiljshus kan du inte ensam påverka brandsäkerheten. Du är beroende av dina grannar och att brandskyddsansvarig gör ett bra arbete. Det...
Klimatförändringar leder till fler vattenskador – skydda ditt hem
Foto: Ulf Palm /TT