Process för anmälan av Verisure till ARN
Många upplever att Verisure inte följer avtalsvillkoren eftersom det inte längre går att frikoppla systemet till ett fristående system. Safeland hjälper sina kunder med ansökan om ersättning genom Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Så här går det till:
- Safeland erbjuder ifylld uppsägningsblankett till samtliga personer som vill säga upp sitt Verisure-abonnemang.
- Denna blankett innehåller text som du har nytta av vid anmälan till ARN. Blanketten förenklar också uppsägningen, eftersom du slipper långa telefonköer och omständig process för att säga upp abonnemanget via telefon. Be om blanketten här ->
- Tips: Skicka in uppsägningen snarast eftersom du har tre månaders uppsägningstid från det datum du säger upp tjänsten.
- Beställ larmsystem från Safeland och vi hjälper dig hela processen in i mål.
- Kontakta oss för hjälp att välja eller frågor om systemet. Läs mer här om larmsystemet.
- Ansökan till ARN gör du på webben eller i ett worddokument.
- Du får en guide från oss, vilken vi löpande uppdaterar baserat på mer information från ARN eller bemötande från Verisure.
- Några veckor efter anmälan brukar Verisure erbjuda förlikning.
- Safeland kan ge stöd inför ditt beslut att godta erbjudandet.
- Verisure bemöter din anmälan till ARN med en lång text. (ca tre månader efter din anmälan)
- Du erhåller det bemötandet från ARN och kan i din tur bemöta återkopplingen. Safeland assisterar dig med guide.
- ARN gör sin dom (ca 6-7 månader efter anmälan)
- Verisure hävdar att de följer ARNs beslut, vilket dock återstår att se.
Vanliga frågor och svar
Vill du få ett nytt (bättre) larmsystem – kontakta oss!