Guide: Så uppdaterar du betalinfo i Connect
Safeland tar inte automatiskt betalt när din första prenumeration löpt ut om du använder en aktiveringslänk “12 månader” till tjänsten Connect eller Connect Plus, exempelvis i samband med köp av hemlarm. Du behöver därför uppdatera med betalkort för att tjänsten ska fortsätta när den löper ut efter 12 månader. Du får förvisso en påminnelse om förnyelse i mailen, men vi rekommenderar att uppdatera med betalinformation så snart du gillar tjänsten.
Om du köpt och registrerat tjänsten online behöver du endast säkerställa att ditt betalkort är giltigt och har täckning i samband med att tjänsten ska förnyas.
Så här enkelt uppdaterar du betalinformation
Vi tipsar att använda Safeland-appen eftersom du redan är inloggad där. Välj “Larmsystem” -> “Konfigurera” -> “Uppdatera betalmetod”
Det går även att ändra inställningar på webben. Välj alternativet “Min Safeland Connect” och den tjänst som du vill uppdatera betalningsinformationen på.
Slutligen! Kom ihåg att återgå till appen eller webben när du bekräftat med ditt BankID.
Det är även samma tillvägagångssätt om du väljer att säga upp tjänsten.